
Bugün, toplam AdSense gelirlerinin %50'sinden fazlasını mobil sitelerinden elde eden HiPenpal.com'un mobil yolculuğundan bahsedeceğiz.
2006 yılından beri AdSense yayıncısısınız. AdSense'i nasıl buldunuz ve bugüne kadarki deneyiminiz nasıldı?
AdSense'le, yabancı web sitelerde gezinirken tanıştım. O zamanlar birkaç web sitesini yönetiyordum ve bir reklam satış ekibim olmadığı için reklam siparişleriyle ilgili sorunlar yaşıyordum. Ancak AdSense'in yardımıyla bu konuda endişelenmeme gerek kalmadı. Siparişleri yönetmem gerekmiyordu ve AdSense aracılığıyla yüksek kaliteli reklamlar almaya devam ediyordum. Bu durum, içerik yönetimine odaklanmama olanak sağladı. AdSense'in sağladığı en büyük avantaj, reklamların kullanıcılar açısından oldukça alakalı olmasıydı. Bu da yüksek kullanıcı katılımı ve kazançla sonuçlandı. İşlerimin tümü, gelir açısından Google AdSense'e bağlı. AdSense'in sağladığı hizmetten ve gelirden çok memnunum, çünkü AdSense sayesinde pahalı bir satış kadrosuna ihtiyaç duymuyorum.
Mobil sitenizi ilk oluşturduğunuzda, bu, HiPenpal.com için trafiği ve kullanıcı memnuniyetini nasıl etkiledi?
2008 yılında HiPenpal.com'u yeniledim ve ayrıca bir mobil site oluşturdum. O zamanlar çoğu kullanıcıda gelişmiş özellikli normal telefonlar olduğundan site etkin bir şekilde kullanılmıyordu. Ancak, 2009 yılından itibaren, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla mobil sitenin kullanımı sürekli arttı. Şu anda, toplam trafiğimizin %40'ı mobil sitemize ulaşıyor ve kullanıcılar mobil sitemizden son derece memnun.
Mobil siteyi oluştururken neleri göz önünde bulundurdunuz? Bunun gerçekleşmesi için ne tür bir yatırım yapmanız gerekti?
2008'de, mobil web sitesi geliştirme hakkında pek bilgim yoktu. Bu nedenle, ilk siteyi oluşturmam yaklaşık altı ay sürdü. Sitenin tüm cep telefonlarında ve tarayıcılarda mükemmel göründüğünden emin olmak istiyordum ve bu yüzden büyük oranda sitenin yapısına odaklandım. Sitenizin bir tür mobil cihazda mükemmel göründüğü, başka bir cihazda ise bozuk göründüğü durumlar olabiliyor. Bunu önlemek için, mobil sitenin geliştirilmesi sırasında kalite kontrolleri yapmak üzere bir mobil web emülatörü veya tarayıcı eklentisi kullandım. Yayınlanmadan önce mobil siteyi gerçek mobil cihazlardan kontrol ettim. Hata düzeltmeleri yapmak ve kaliteyi artırmak için farklı işletim sistemlerine sahip birkaç cihaza yatırım yaptım.
Ayrıca, kullanıcıların basit bir işlemle istedikleri sayfaya kolayca erişebilmeleri için gezinme ağacının yapısını basitleştirmeye çalıştım. En önemlisi, mobil ortama özel içerik ekleyerek daha fazla mobil trafik çekmeyi başardım.
Kullanıcılar mobil sitenizdeki reklamlara nasıl tepki verdi?
Mobil reklamları 2008'de uyguladık ve daha sonra 2009 yılında, kullanıma ilk sunulduğunda, akıllı telefonlara özel reklam birimine geçiş yaptık. 300x250 ebatlarındaki orta boy dikdörtgen, içerikle etkileşimi engellemeyecek şekilde sayfanın alt kısmına yerleştirildi. Ayrıca, 320x50 ebatlarındaki mobil banner daha fazla dikkat çekmesi için sayfanın üst kısmında yayınlandı.
Akıllı telefon reklam birimleri artık genel İçerik için AdSense'e entegre edildiğinden, AdSense uygulaması daha kolay hale geldi.
Sitedeki mobil reklamlarla ilgili hiç geri bildirim almadık. Bunun, kullanıcıların bu uygulamadan rahatsız olmadıkları anlamına geldiğini tahmin ediyorum. Kullanıcılarımız, reklamların sitenin kullanımını engellediğini düşündüklerinde, bunu dile getirmekten çekinmezler.
Toplam kazancınızla karşılaştırıldığında mobil gelirinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Mobil gelir, mobil kullanıcıların artmasıyla orantılı olarak yükseliyor. Şu anda, toplam trafiğin %40'ı akıllı telefonlardan geliyor (tablet gösterimleri dahil edildiğinde %50'nin üzerinde) ve toplam gelirin %50'sinden fazlasını sağlıyor.
300x250 ebatlarındaki orta boy dikdörtgen, kullanıcı katılımının yüksek olması nedeniyle şu anda gelirin büyük kısmını oluşturuyor. İlk başta, büyük boyutundan dolayı bu reklam birimini uygulamaktan çekinmiştim, ancak şimdi diğer yayıncılara öneriyorum. 2009 yılının Aralık ayından bu yana, aylık gelirde yaklaşık 100 kat artış kaydedildi.
Mobil reklamları uygulama konusunda endişeleri olan yayıncılara ne öneriyorsunuz?
Mobil reklamlar konusunda endişeleri olan yayıncıların aslında bir mobil web sitesini yönetmekten çekindiklerini düşünüyorum. Ancak mobil, göz ardı edilemeyecek bir teknoloji ve giderek daha fazla sayıda kullanıcı İnternet'e bilgisayarlar yerine mobil cihazlardan ulaşıyor. Bence, mobil ortamı göz ardı etmek, kullanıcıların yarısını göz ardı etmekle aynı şey. Ayrıca, mobil web reklamlarını göz ardı etmek gelirinizin yarısını çöpe atmak demek. Gelir fırsatınızın yarısını kaçırmak istemiyorsanız çekinmeyin. Hemen bugün başlamanızı öneririm.
Gönderen: Junho Jung - Yayıncı İlişkileri Uzmanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder