MyPlayCity.com, kullanıcılara tümü ücretsiz ve tam sürüm olarak 350'den fazla indirilebilir oyun sunmaktadır. Pazarlama ve halkla ilişkiler müdürü Ksenia Kazak, yalnızca sayfalarına bağlantı birimleri ekleyerek MyPlayCity'nin gelirinde ve AdSense performansında elde ettikleri artışla ilgili deneyimini bizimle paylaştı.
Inside AdSense: Bize MyPlayCity'yle ilgili daha fazla bilgi verir misiniz? Ne zaman yayınlanmaya başladı?
Ksenia Kazak: Siteyi 2006 yılında oluşturduk ve bugün, günde bir milyondan fazla ziyaretçimiz var. Oynaması kolay, küçük, renkli ve her yaştan kullanıcıya uygun karmaşık olmayan oyunlar sunuyoruz. Oyunlarımızın hiçbirinde süre sınırlaması yok. Kullanıcılar, ücretsiz olarak oyunları indirip istedikleri kadar oynayabiliyor. Bu kullanıcılarımız açısından ideal bir durum. Çünkü oyun meraklıları genelde oyunları için ödeme yapmak zorunda kalır.
IA: Sitenizde AdSense'i nasıl kullanıyorsunuz?
KK: AdSense'i en baştan beri kullanıyoruz. AdSense kullanmak tereddütsüz yaptığımız bir tercih oldu. Arama için AdSense ve Özet Akışları için AdSense gibi özellikleri kullandık ve kısa bir süre önce bizim için gerçekten çok iyi sonuç veren Oyunlar için AdSense'i uygulamaya soktuk. Arada sırada diğer reklam ağlarını kullanmayı denedik, ancak AdSense kadar işe yaramadılar. AdSense asıl gelir kaynağımızı oluşturuyor.
IA: Sitenizde neden bağlantı birimleri göstermeye başlamaya karar verdiniz?
KK: AdSense'i sitemize kurarken bağlantı birimleri eklemeyle ilgili bilgi sahibi olduk. Daima yenilikleri tecrübe etmek isteriz, bu nedenle bağlantı birimlerini denemeye karar verdik. Her sayfada zaten yer verdiğimiz üç İçerik için AdSense birimine ek olarak en fazla üç bağlantı birimi ekleyebileceğimizi öğrendik ve bağlantı birimlerine bir şans tanıyalım dedik.
Sitenin kullanıcı dostu niteliğini korumak ve olumlu bir kullanıcı deneyimi oluşturmak istiyorduk. Dolayısıyla reklam yerleşimi konusunda dikkatle düşündük, çünkü içeriğimizi vurgulamak ve sürekli sitemizi ziyaret eden sadık bir kullanıcı tabanı oluşturmak bizim için önem taşıyor. AdSense ekibinin tavsiyeleri doğrultusunda, sayfaların üst ve alt kısımlarında dört bağlantıya yer vererek geniş 728x15'lik biçimi uyguladık.
IA: Sonuçlar nasıldı? Bu stratejiyi diğer yayıncılara tavsiye eder misiniz?
KK: Bağlantı birimleri gelir bakımından çok verimli. Toplam çevrimiçi gelirimizin %25'i bağlantı birimlerinden geliyor. Reklamlar iyi hedeflenmiş durumda ve kullanıcılardan çok büyük bir ilgi görüyor. Diğer İçerik için AdSense reklamlarımızla karşılaştırıldığında, bağlantı birimleri çok iyi bir performans gösteriyor. Bağlantı birimlerinin sağladığı bu ek gelirle birlikte, koleksiyonumuza daha fazla oyun katabiliyoruz. Sitemizi geliştirebiliyor, büyüyen ve giderek daha sadık olan bir kitleyi çekebiliyoruz.
Yerleşim açısından bakıldığında, sayfanın üst kısmındaki bağlantı birimleri iyi performans gösteriyor. Zira kullanıcıların, dikkatleri sayfa içeriğinden kaymadan bu bağlantı birimlerini görme olasılıkları daha yüksek. Aynı zamanda sayfanın alt kısmındaki bağlantı birimleri de gerçekten iyi sonuç veriyor, çünkü kullanıcılar sitenin dilini değiştirmek için sayfayı aşağı kaydırma eğiliminde oluyor. Bu, kullanıcıların bağlantıları bulması için başka bir fırsat sunmuş oluyor. Yazı tipi daha büyük olacağından ve bağlantı birimleri kullanıcılar tarafından daha kolay görülebileceğinden, AdSense ekibi beş yerine dört bağlantı birimi kullanmayı önerdi.
Diğer yayıncılara da sitelerine bağlantı eklemelerini tavsiye ediyorum. Çünkü bağlantılar sınırlı alanlar için mükemmel bir çözüm sunuyor. Çok az yer kaplasalar da, önemli bir gelir sağlıyorlar.
Sitenize MyPlayCity gibi bağlantı birimleri eklemek istiyorsanız, hesabınızda hemen bugün oturum açın!
- AdSense hesabınızda oturum açtıktan sonra, yeni AdSense arayüzünde "Reklamlarım" sekmesini tıklayın.
- "Boyut" açılır menüsünün altına doğru ilerleyin ve bağlantı birimi boyutunuzu seçin. En yüksek performans sağlayan şu boyutlardan birini denemenizi öneririz: 728x15, 160x90 veya 468x15
AdSense ekibinin, bağlantı birimleriyle ilgili verdiği bazı ek ipuçları ve en iyi uygulamalar:
- Daha az bağlantı içeren, nispeten geniş biçimleri deneyin: Örneğin, 728x15 (4 bağlantı), 160x90 (4 bağlantı) veya 468x15 (4 bağlantı).
- Etkili yerleşimler sayfanın üst kısmı (gezinme bölmesinden sonra ve sayfa içeriğinden önce) ve sayfanın alt kısmıdır (bir makalenin sonu). Bu durumda yatay reklam bağlantı birimleri genelde daha iyi sonuç verir (728x15 ve 468x15 boyutlarındaki biçimler).
- Yatay biçim sitenize uymuyorsa, yan taraftaki küçük alanları doldurmak için dikey biçimleri (160x90 veya 200x90 gibi) kullanabilirsiniz. Başka bir seçenek ise metni, içeriği bölecek şekilde bir makalenin içindeki reklam birimlerinin etrafından akıtmayı denemektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder