QLife'ın Baş Yapımcısı Yoshimasa Mine, kısa bir süre önce kendisiyle yaptığımız görüşmede, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını* ve AdMob mobil reklamlarını kullanmayı neden tercih ettiklerini açıkladı ve optimizasyonla ilgili en iyi uygulamalardan bazılarını paylaştı.
QLife, mobil uygulama oluşturmaya ne zaman ve neden başladı?
2008 yılında, iPhone Japonya pazarına sunulduğunda Mobitec adlı bir mobil sektör etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte ileri teknoloji mobil cihazların potansiyelini gördüm. Cep telefonu, evde, işte veya bir etkinlikte olmalarından bağımsız olarak her zaman tüketicinin yanında olan bir cihaz. Aramanın ihtiyaç anında hemen yapılabilmesini sağlayan bu cihaz türü, ilaç arama hizmeti sunan işletmemiz için çok uygundu.
Ardından, şirketimizin verilerini inceledik. Mobil cihazlardan gelen trafikte, bilgisayarlardan gelen trafikten daha fazla artış olduğunu görmeye başladık. Masaüstü bilgisayarlardan gelen trafiği tamamlaması için, özellikle mobil trafiğin ani artış gösterdiği tatillerde ve hafta sonlarında mobil etkinlik oluşturmak ve bunu teşvik etmek istedik.
AdSense ve AdMob'u kullanarak mobil uygulamanızdan para kazanmaya karar vermenizin nedeni nedir?
AdSense'i reklamların kalitesi, içerik eşleme teknolojisi ve kuruluş olarak satış kaynaklarımızın sayısının sınırlı olması nedeniyle seçtik. İşletmemiz için alakalı reklamlar sunmak önemli. Reklamları, işletmemizin yararlı içeriği gibi görüyoruz. Alakalı olmayan reklamlar bize gelir sağlamakta başarılı olmuyor.
Uygulamamızdan para kazanmak için yalnızca AdMob'u kullanıyorduk. Ancak geçtiğimiz yıl, Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamları kullanıma sunulduğunda, iki nedenle bu reklamları uygulamaya karar verdik. İlk olarak, Özel Arama Reklamlarını masaüstü cihazlara yönelik sitemiz için zaten kullanıyorduk. İkincisi, Özel Arama Reklamları arama sonuçlarında daha alakalı reklamlar gösterdiğinden, hem Özel Arama Reklamlarını hem de AdMob'u kullanmanın TO'yu artıracağını öğrendik.
Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını kullandıktan sonra ne gibi sonuçlar elde ettiniz?
Mobil Uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını uyguladıktan sonra, mobil ortamdan elde edilen gelirde %560 artış yaşandı. TO'ların, TBM'lerin ve BGBG'lerin şirket içi karşılaştırma çalışmalarımıza uygun, sağlıklı düzeylerde olduğunu görüyoruz. Reklamlarla etkileşim, genellikle ücretsiz uygulamamıza sahip olan kullanıcılarda daha yüksek oluyor.
Bunların performansını masaüstü cihazlara yönelik sitemizle karşılaştırdığımızda, mobil uygulamanın bize daha düşük TBM'ler ile daha yüksek TO'lar getirdiğini tespit ettik. Uygulamanın indirilme sayısını artırmak üzere, kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını karşılayan kaliteli içerik oluşturmak için çok çalışıyoruz.
Mobil uygulamalarda Özel Arama Reklamlarını uygulamak ne kadar sürdü?
Değişiklikler, kullanıcılarımız uygulamalarının sürümünü güncelleyene kadar geçerli olmayacağından, uygulamamızda Özel Arama Reklamlarının uygulanması biraz zaman aldı. Bu reklamları uygulamak, test dönemi de dahil olmak üzere üç ila dört gün sürdü diyebiliriz.
Özel Arama Reklamlarını ve AdMob'u kullanarak bulduğunuz, yayıncılara yönelik en iyi uygulamalardan bazılarını paylaşabilir misiniz?
- Özel Arama Reklamlarını arama sonucu sayfalarında gösterin. Diğer içerik sayfalarında AdMob'u kullanın.
- Ayrıca, reklamları kullanıcılara doğrudan göstermek için AdMob Kurum reklamlarını öncelikli olarak kullanıyoruz.
- Özel Arama Reklamları kullanıldığında, sağladığınız organik arama sonuçlarının sayısına göre, gösterilen reklamların sayısında farklılık görürsünüz. Arama sonuçlarının yukarısına daima bir tane reklam yerleştiririz. Ayrıca, beşten fazla arama sonucu olduğunda aşağıda da bir reklam göstermeyi tercih ederiz. Böylece, görüntüleme başına yalnızca bir tane reklama izin veren program politikasına uyarak geliri en üst düzeye çıkarabiliriz.
İlaç/sağlık hizmeti araması ve sağlık hizmetleri işiyle büyük başarı elde ettik. İşimizi birkaç yeni yönde genişletmek istiyoruz.
Uygulamamızı yeni global pazarlara taşımak istiyoruz. Dünyanın her yerinde, kaliteli bir ilaç ve sağlık hizmeti arama uygulamasına ihtiyaç var. AdSense gibi bir yayıncı çözümü ile, işletmemizi Japonya'daki ana pazarın ötesine genişleteceğimiz ve bundan para kazanacağımız için heyecan duyuyoruz.
Son olarak, kısa bir süre önce yeni bir iOS uygulamasını kullanıma sunduğumuzu bildirmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. Bu uygulama, Find Clinic adını taşıyor ve kullanıcıların hem Japonya'daki hem de yurtdışındaki hastaneleri kolaylıkla bulmasına ve bunlara erişmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Mobil uygulamalar için Özel Arama Reklamlarını "Klinik Bul"da da uyguladık ve benzer bir başarı elde etmeyi umut ediyoruz!
Gönderen: Tatsuo Sakamoto - Hesap Stratejisi Uzmanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder