Sayfaların orijinal ve katma değeri olan içerik barındırması gerekir
Google Web Yöneticisi Yönergeleri, sitenizin diğerlerinden ayırt edilmesini sağlayan orijinal içerik sunmanın önemini vurgulamaktadır. Ancak bu, kaliteli bir web sitesi oluşturmanın yalnızca bir bileşenidir. Örneğin yönergelerimiz, köprü sayfaları ile köprü alanları, çok az içerik barındıran ya da hiç içerik barındırmayan sayfalar ya da belirli anahtar kelimeler veya kelime öbekleri için optimize edilmiş sayfalar kullanmamanızı da önermektedir.
İçeriğinizin iyi düzenlenmesi ve zengin bilgilerle donatılması için çaba sarfedin
Orijinal içerik sağlamak, kaliteli bir web sitesi oluşturmanın yalnızca bir bileşenidir. İçerik ayrıca bilgilendirici olmalı ve kullanıcıların kolay gezinebilecekleri bir şekilde düzenlenmelidir.
Aşağıda, akılda tutmak isteyebileceğiniz noktaların fazla detay içermeyen kısa bir listesi verilmiştir:
- Bilgi sahibi ve meraklı olduğunuz konulara yoğunlaşın.
- Aynı içeriği birden fazla sayfada tekrarlamaktan ya da birbiriyle çakışan veya gereksiz olan içerik oluşturmaktan kaçının.
- Yüksek gelir getiren alakasız anahtar kelimeler gibi robot tarayıcılarımızı aldatmaya yönelik içerik oluşturmaya değil, kullanıcının ilgisini çekmeye (başka bir deyişle, kullanıcıların ilgi alanlarını temel alan alakalı bilgiler eşliğinde, etkileşimli bir kullanıcı deneyimi sağlamaya) odaklanın.
Reklamları içerik tabanlı olmayan sayfalara yerleştirmekten kaçının
Bazen, bir bütün olarak değerli bir içerik sağlayan web siteleri, para kazanma amaçlı olarak kullanılmaya uygun olmayan bölümlere veya sayfalara sahip olabilir. Buna, yaptıkları ziyaret veya alışveriş için kullanıcılara "teşekkür ederiz" mesajının gösterildiği bir sayfa gibi, kullanıcıların bir alandan muhtemelen çıkmadan önce ziyaret ettiği sayfalar dahildir. Başka bir örnek ise, kullanıcılara, girilen URL'de içerik bulunamadığının bildirildiği 404 hatası sayfalarıdır.
Bu içeriği yararlı bulmuş olmanızı umuyoruz. Kaliteli içerik oluşturmakla ilgili daha fazla bilgi edinmek için, Google Web Yöneticisi Yönergeleri'ne, AdSense Program politikalarına ve AdSense Yardım Merkezi'nin politika bölümüne göz atın.
Size yapabileceğimiz en iyi öneri, Google'da temel prensip olarak benimseyip koruduğumuz şu mottoyu takip etmenizdir: "Kullanıcılara odaklanın; gerisi kendiliğinden gelir."
Gönderen: Francesco Angeli - AdSense Politika ekibi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder