Her Cuma, yayıncıların mevcut özelliklerin ve kaynakların tamamından en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olmak için Google+ ile ilgili ipuçları yayınlıyoruz. Eğitici Sosyal Cumalar dizimizdeki en son ipuçlarından haberdar olmak için her hafta blogumuzu kontrol etmeyi unutmayın!
Yayıncıların metrikleri sevdiğini biliyoruz. Bu nedenle, geçen haftaki Google+ Dalgaları gönderimizin ardından, bugün size, Google+ sayfanızın etkisini Google Analytics ile nasıl analiz edebileceğinizden bahsedeceğiz.
Sayfalarınızın aldığı trafiği ve kullanıcıların sayfalarınızla etkileşimini ölçmek için Google Analytics'i kullanıyorsanız, sosyal medya çalışmalarınızı analiz etmek için Sosyal Medya Raporlarından yararlanmayı unutmayın. Sosyal Medya Kaynakları raporu, sitenize veya belirli bir sayfaya trafik sağlayan sosyal ağları gösterir, ayrıca çeşitli ağlarda hangi içeriğin popüler olduğunu belirlemenize yardımcı olur. Bunlara ek olarak, çeşitli ağlardan gelen ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği süreleri karşılaştırarak katılımın en yüksek olduğu yerleri görebilirsiniz.
Hangi sosyal medya paylaşım düğmelerinizin, hangi içerik için tıklandığını öğrenmek için Sosyal Paylaşım raporunu incelemeyi unutmayın. Analytics, sitenizdeki ziyaretçilerin +1 etkinliğini otomatik olarak rapor eder ve başka sosyal medya eklentileri, Analytics'e rapor verecek şekilde kolayca uyarlanabilir.
Sosyal medya çalışmalarınızın kullanıcı katılımını nasıl etkilediğini daha iyi anlamak için bu raporlara göz atmayı unutmayın.
Artık işe nasıl koyulacağınızı ve Google+ başarınızı nasıl izleyeceğinizi biliyorsunuz. Bir yayıncının, gelecek hafta paylaşacağımız başarı öyküsünü ve tavsiyelerini dinlemeye hazır olun. İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle!
Gönderen: Arlene Lee - Inside AdSense Ekibi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder