Dinos kataloglar, TV ve İnternet yoluyla faaliyet gösteren Japonya merkezli bir postayla ticaret şirketidir. Şirketin çevrimiçi alışveriş sitesinde, ziyaretçiler TV'de veya kataloglarda gördükleri ürünleri satın alabilir. Bu site Eylül 2000'de yayına başlamıştır ve Temmuz 2012 itibariyle Dinos'a ayda 2,5 milyon kullanıcı ziyareti ve 58 milyon sayfa görüntüleme sağlamaktadır. Dinos'un siteden elde ettiği gelir, toplam gelirinin yaklaşık yarısıdır.
Şirketin AdSense deneyimi konusunda daha fazla bilgi edinmek için, kısa süre önce Dinos'un pazarlama ekibinden Hiroyuki Kikuchi ile bir röportaj gerçekleştirdik.
Inside AdSense (IA): AdSense'i neden ve nasıl kullanmaya başladığınızı anlatır mısınız?
AdSense'i, sitenin gelir kaynaklarını çeşitlendirmek ve ayrıca siteden ayrılan kullanıcıların sağladığı trafikten para kazanmak için kullanmaya başladık. AdSense'i kullanmaya karar vermemizin ana nedeni esnekliği oldu: Bir kampanyayı istediğimiz zaman devre dışı bırakabiliyor veya tekrar yayınlamaya başlayabiliyoruz. Nisan 2012'de bir pilot çalışma uygulama başlattık. Daha sonra Mayıs'ta AdSense'i daha fazla kullanmaya başladık ve reklam yayınlanan sayfaların sayısı bariz şekilde arttı. Sonuçta, gelirimizde de belirgin bir artış oldu.
IA: AdSense'i uygulamadan önce başka herhangi bir hizmet kullandınız mı?
AdSense'i kullanmaya başlamadan önce bir satış ortağımızın hizmetini kullanıyorduk. Bu hizmeti kullanmamızın nedeni, hangi reklamların sunulacağı konusunda bize kontrol olanağı tanımasıydı. Diğer yandan, daha sonra bir reklam ağı kullanabilmek için veri analizi de yapmak istedik. AdSense'i denerken başlıca endişemiz, sunacağımız reklamları seçememekti, ancak uyguladıktan sonra, reklamları URL ve reklam kategorisi düzeylerinde kolayca kontrol edebildiğimizi gördük. AdSense'in sağladığı gelir, satış ortağı ağımızdan elde ettiğimiz gelirden çok daha yüksek.
IA: AdSense'i uygularken, şirket içinden herhangi bir itiraz geldi mi?
Şirkette, AdSense'i kullanmanın dinos.com'daki ürün satışlarını düşüreceği konusunda endişeler vardı. AdSense'in uygulanmasından bu yana satış gelirinde değişiklik olmadığını anlattık. Bunun yanı sıra, kullanıcılarımızdan herhangi bir şikayet gelmesi durumunda AdSense'i kullanmaktan vazgeçme seçeneğini sunduk. Sonunda, satış düzeyleri değişmedi ve hiçbir şikayet almadık. Bu, kullanıcılarımıza yararlı bilgiler sağladığımızı ve kaliteli reklamlar gösterdiğimizi kanıtlıyor.
IA: AdSense'i uygulamak beklediğinizden kolay mıydı?
AdSense'i kullanıma sokmak çok kolaydı. Engellemek istediğimiz reklam kategorilerini hesap arayüzünde ayarlayabilmemiz çok faydalı oldu. Reklamları URL'ye göre engelleyebilmemiz de iyi bir özellik.
IA: Hesabınızı yönetmek için hangi kaynakları kullanıyorsunuz?
AdSense'i yönetmek için çok fazla kaynağa ihtiyaç duymadığımızdan, yönetim işini yalnızca bir kişi üstlenmiş durumda.
Başka bir yayıncının AdSense öyküsüyle ilgili bilgi edinmek umarız sizi memnun etmiştir. Gelecek öyküleri kaçırmayın.
Gönderen: Kensuke Ishida - Stratejik İş Ortağı Yöneticisi ve Miki Noda - Inside AdSense Ekibi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder