Sitenizi büyütebilmek için site kullanıcılarını ve bu kullanıcıların sayfalarla etkileşimini anlamanız çok önemlidir. Kitlenizi her yönüyle incelemenize ve ihtiyaçlarını anlamanıza imkan veren Google Analytics, kullanıcılarınızı anlamanıza yardımcı olabilecek güçlü bir araçtır.
Bağlı ve ilgili bir kitle oluşturmak isteyen AdSense yayıncılarının Analytics raporlarından önemli çıkarımlarda bulunmasını sağlayacak bir blog dizisi yayınlamaya başlıyoruz.
Bu hafta, Analytics'i kullanmaya başlama konusunu ele alacağız. Daha sonrasındaysa, mobil kullanıcılar hakkında nasıl daha fazla bilgi edinebileceğinize ilişkin ipuçlarını paylaşacağız. Bunun ardından, içerik stratejinizi geliştirmenize yardımcı olmak için, katılım ve bağlılık analizi gibi daha gelişmiş konulara değineceğiz. Başlamak için aşağıdaki adımlara göz atın.
1. Daha geniş kapsamlı bilgi edinmek için AdSense ve Analytics hesaplarınızı bağlayın
İlk adım, AdSense hesabınızı yeni veya var olan bir Analytics hesabına bağlamaktır. Hesaplarınızı bağladıktan sonra yeni bilgilere erişim yolunuz açılır, bu bilgiler de size daha fazla gelir elde etmenizi sağlayacak fırsatları saptama imkanı verir. Bir Analytics hesabına sadece bir adet AdSense hesabı bağlayabileceğinizi ve AdSense için kullanılan giriş hesabının Analytics hesabında "Yönetici" olması gerektiğini unutmayın.
2. Site hedeflerinizi belirleyin ve bunları geliştirmek için denemeler yapın
Kullanıcıların sitenizde neler yapmasını istediğinizi düşünün. Kullanıcılar tarafından yapılması hedeflenen işlemleri belirledikten sonra, sitenizin performansını izlemek için bunları Analytics'te hedeflerle ve dönüşüm işlemleriyle eşleştirebilirsiniz. Hedef, sitenizdeki belirli bir sayfaya yapılan ziyaret veya sitenizde gerçekleştirilen belirli bir işlem olabilir. Hedeflerinizle ilgili planlamayı yaptıktan sonra, Denemeler'i kullanarak sayfaların farklı sürümlerinin ziyaretçilerin bu hedefleri gerçekleştirmesini sağlamada ne kadar etkili olduğunu test edebilirsiniz. Örneğin, AdSense gelirini artırma hedefini bir "İçerik Denemesi Hedefi" şeklinde ayarlayabilirsiniz.
3. Bilgilere hızla erişebilmek için özel gösterge tabloları/raporlar oluşturun
Bir sonraki aşama, Analytics'in sunduğu geniş kapsamlı bilgilere erişmek olacaktır. Analytics gösterge tabloları, farklı raporların özetlerini tek bir sayfada görüntüleyerek performansın genel bir görünümünü sağlar. Özel raporlar, kullanıcı ziyaretleri ve davranışları hakkında çeşitli bilgiler edinmek için bir rapordaki boyutları (ör. Şehir ve Tarayıcı) ve metrikleri (ör. Ziyaret Sayısı, Sayfa Görüntüleme Sayısı ve Hemen Çıkma Oranı) özelleştirmenizi sağlar. AdSense verilerini Analytics'te kullanmaya başlamanıza yardımcı olmak ve alakalı bazı bilgileri bir bakışta görmenizi sağlamak için kullanımı kolay olan bu gösterge tablosunu oluşturduk. Profillerinizden birini seçip içe aktardığınızda, sizin için en önemli raporları hemen görebilir ve özelleştirebilirsiniz. Analytics hesabınızdaki Raporlar sekmesinde bulunan "Gösterge tabloları"nı tıklayarak bu gösterge tablosuna istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Ayrıca, çözümler galerisini ziyaret ederek siteniz için yararlı olacak, kullanıma hazır özel gösterge tablolarını ve raporları indirebilirsiniz. Veya bunun yerine kendi gösterge tablolarınızı ve raporlarınızı oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz.
Bu üç adımı tamamladıktan sonra, Hesap uzmanı veri paylaşımı ayarının yanı sıra, AdSense e-posta tercihleri bölümünden, yardım ve performans önerileri içeren e-postaları almak istediğinizi belirten ayarı etkinleştirmenizi öneririz. Böylece, pazarlama ve satış uzmanlarımızdan size özel optimizasyon ipuçları alabilirsiniz.
Bu blog yazısı kapsamındaki konular hakkında herhangi bir sorunuz varsa, bu formu doldurarak bizimle paylaşabilirsiniz. Bu serinin sonunda, biz en sık sorulan soruların cevapları ile bir video kaydetmek olacak ve 12 Mart'ta Google+ paylaşabilirsiniz. Önümüzdeki Çarşamba günü mobil ortamdaki görünürlüğünüzü Google Analytics'le nasıl optimize edebileceğinizi ele alacağız. Haftaya görüşmek üzere!
Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı
Bağlı ve ilgili bir kitle oluşturmak isteyen AdSense yayıncılarının Analytics raporlarından önemli çıkarımlarda bulunmasını sağlayacak bir blog dizisi yayınlamaya başlıyoruz.
Bu hafta, Analytics'i kullanmaya başlama konusunu ele alacağız. Daha sonrasındaysa, mobil kullanıcılar hakkında nasıl daha fazla bilgi edinebileceğinize ilişkin ipuçlarını paylaşacağız. Bunun ardından, içerik stratejinizi geliştirmenize yardımcı olmak için, katılım ve bağlılık analizi gibi daha gelişmiş konulara değineceğiz. Başlamak için aşağıdaki adımlara göz atın.
1. Daha geniş kapsamlı bilgi edinmek için AdSense ve Analytics hesaplarınızı bağlayın
İlk adım, AdSense hesabınızı yeni veya var olan bir Analytics hesabına bağlamaktır. Hesaplarınızı bağladıktan sonra yeni bilgilere erişim yolunuz açılır, bu bilgiler de size daha fazla gelir elde etmenizi sağlayacak fırsatları saptama imkanı verir. Bir Analytics hesabına sadece bir adet AdSense hesabı bağlayabileceğinizi ve AdSense için kullanılan giriş hesabının Analytics hesabında "Yönetici" olması gerektiğini unutmayın.
2. Site hedeflerinizi belirleyin ve bunları geliştirmek için denemeler yapın
Kullanıcıların sitenizde neler yapmasını istediğinizi düşünün. Kullanıcılar tarafından yapılması hedeflenen işlemleri belirledikten sonra, sitenizin performansını izlemek için bunları Analytics'te hedeflerle ve dönüşüm işlemleriyle eşleştirebilirsiniz. Hedef, sitenizdeki belirli bir sayfaya yapılan ziyaret veya sitenizde gerçekleştirilen belirli bir işlem olabilir. Hedeflerinizle ilgili planlamayı yaptıktan sonra, Denemeler'i kullanarak sayfaların farklı sürümlerinin ziyaretçilerin bu hedefleri gerçekleştirmesini sağlamada ne kadar etkili olduğunu test edebilirsiniz. Örneğin, AdSense gelirini artırma hedefini bir "İçerik Denemesi Hedefi" şeklinde ayarlayabilirsiniz.
3. Bilgilere hızla erişebilmek için özel gösterge tabloları/raporlar oluşturun
Bir sonraki aşama, Analytics'in sunduğu geniş kapsamlı bilgilere erişmek olacaktır. Analytics gösterge tabloları, farklı raporların özetlerini tek bir sayfada görüntüleyerek performansın genel bir görünümünü sağlar. Özel raporlar, kullanıcı ziyaretleri ve davranışları hakkında çeşitli bilgiler edinmek için bir rapordaki boyutları (ör. Şehir ve Tarayıcı) ve metrikleri (ör. Ziyaret Sayısı, Sayfa Görüntüleme Sayısı ve Hemen Çıkma Oranı) özelleştirmenizi sağlar. AdSense verilerini Analytics'te kullanmaya başlamanıza yardımcı olmak ve alakalı bazı bilgileri bir bakışta görmenizi sağlamak için kullanımı kolay olan bu gösterge tablosunu oluşturduk. Profillerinizden birini seçip içe aktardığınızda, sizin için en önemli raporları hemen görebilir ve özelleştirebilirsiniz. Analytics hesabınızdaki Raporlar sekmesinde bulunan "Gösterge tabloları"nı tıklayarak bu gösterge tablosuna istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Ayrıca, çözümler galerisini ziyaret ederek siteniz için yararlı olacak, kullanıma hazır özel gösterge tablolarını ve raporları indirebilirsiniz. Veya bunun yerine kendi gösterge tablolarınızı ve raporlarınızı oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz.
Bu üç adımı tamamladıktan sonra, Hesap uzmanı veri paylaşımı ayarının yanı sıra, AdSense e-posta tercihleri bölümünden, yardım ve performans önerileri içeren e-postaları almak istediğinizi belirten ayarı etkinleştirmenizi öneririz. Böylece, pazarlama ve satış uzmanlarımızdan size özel optimizasyon ipuçları alabilirsiniz.
Bu blog yazısı kapsamındaki konular hakkında herhangi bir sorunuz varsa, bu formu doldurarak bizimle paylaşabilirsiniz. Bu serinin sonunda, biz en sık sorulan soruların cevapları ile bir video kaydetmek olacak ve 12 Mart'ta Google+ paylaşabilirsiniz. Önümüzdeki Çarşamba günü mobil ortamdaki görünürlüğünüzü Google Analytics'le nasıl optimize edebileceğinizi ele alacağız. Haftaya görüşmek üzere!
Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder