Kazançlarınızı kontrol etme, temel raporlara göz atma veya uyarıları görüntüleme işlemlerini hızlı bir şekilde yapmak mı istiyorsunuz? Mobil arayüzümüzü kullanarak hemen AdSense'te oturum açın.

Bu Yazı Faydalı Olmadıysa Alttaki Arama Kutusunu Kullanarak Tekrar Arama Yapabilirsin

Kullanıcı bağlılığını Google Analytics'le artırın 3/6

Daha önce de belirttiğimiz gibi, kullanıcıların sitenizle ne kadar ilgili olduğunu ve nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamak çok önemlidir. Aşağıdaki ipuçları, Analytics'i kullanarak sitenizdeki kullanıcı etkileşimlerini görselleştirmenize ve buna ek olarak, etkileşim ve bağlılık metriklerinin önemini anlamanıza yardımcı olacaktır.

1. Kullanıcıların sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu öğrenmek için Sayfa İçi Analytics'i kullanın



Sitenize ilişkin tıklama verileri sağlayan Sayfa İçi Analytics, kullanıcıların web sitenizle etkileşimini görsel olarak değerlendirmenize olanak tanıyan çok etkili bir araçtır. “Kullanıcılarım görmelerini istediğim içeriği görüyor mu?” veya “Kullanıcılarım sayfada aradıklarını buluyor mu?” gibi sorulara yanıt bulabilirsiniz. Bu özellik ayrıca, reklam birimlerinin yerleştirilebileceği en iyi konumu saptamanıza da yardımcı olur. Sayfa İçi Analytics aracına Raporlar sekmesindeki "Davranış" bölümünden ulaşabilirsiniz.


2. Kullanıcı etkinliğini gerçek zamanlı olarak izlemek için Gerçek Zamanlı Analiz raporlarını kullanın 



Gerçek Zamanlı Analiz raporları, sitenizdeki ziyaretçi etkinliklerini gerçekleştikleri anda izlemenizi sağlar. Örneğin, geçici bir e-posta kampanyası veya pazarlama faaliyeti yürütürken sistemlerinizin nasıl tepki verdiğini anlamanıza yardımcı olurlar. Gerçek Zamanlı Analiz raporları, site trafiğindeki ani bir artış gibi yeni veya farklı olaylara ilişkin bilgi vererek uyarı işlevi de görür. Bunlara ek olarak, bu raporları sosyal medyanın anlık etkisini ölçmek için kullanabilirsiniz.


3. Sitenizdeki etkileşimi ve sitenize bağlılığı artırın



Google Analytics, ziyaretçi davranışlarının etkileşim ve bağlılık yönlerini gösteren davranış raporları sağlar. Sıklık ve Yenilik raporu, ziyaretlerin sıklığı ve ziyaretler arasındaki süre temelinde kullanıcıların gösterdiği ilgiyi incelemenize olanak tanır. Ziyaretçiler bir defa geldikten sonra tekrar gelmiyorsa, site içerik ve tasarımının yeterince ilgi çekmediği veya sitede gezinmenin kolay olmadığı sonucuna varabilirsiniz. Raporlar sekmesindeki Kitle bölümünde "Yenilerle Geri Gelenlerin Karşılaştırması" ve "Katılım" gibi alakalı başka raporlar vardır. Site ziyaretçilerinin her sayfayla etkileşimi hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz Google Analytics uzmanı Justin Cutroni'nin blogunda paylaştığı "etkinlik izleme yöntemini" kullanmanızı öneririz. Bu yöntemi kullanarak aslında hangi makalelerin okunduğunu doğru bir şekilde ölçebilirsiniz.

Sizin için Katılım ve Para Kazanma Gösterge Tablosu'nu oluşturduk. Bu tabloyu indirdikten sonra, hangi profili içe aktarmak istediğinizi seçmeniz yeterlidir. Analytics hesabınızdaki Raporlar sekmesinde bulunan "Gösterge tabloları"nı tıklayarak bu gösterge tablosuna istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. AdSense hesabınızı Analytics'e bağladıktan sonra, Hesap uzmanı veri paylaşımı ayarının yanı sıra, AdSense e-posta tercihleri bölümünden, yardım ve performans önerileri içeren e-postaları almak istediğinizi belirten ayarı etkinleştirmeyi unutmayın.

Bu blog yazısı kapsamındaki konular hakkında herhangi bir sorunuz varsa, bu formu doldurarak bizimle paylaşabilirsiniz. Bu serinin sonunda, biz en sık sorulan soruların cevapları ile bir video kaydetmek olacak ve 12 Mart'ta Google+ paylaşabilirsiniz. Önümüzdeki hafta, Google Analytics yardımıyla kullanıcı deneyimini geliştirmeye değineceğiz.

Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder