Siteniz farklı cihazlarda nasıl performans gösteriyor? Birden fazla cihazdan kullanım hızla yaygınlaşıyor, dolayısıyla mobil kullanıcıların sitenizin sayfalarına nasıl eriştiğini ve bu sayfalarla nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamak gittikçe daha önemli hale geliyor. Google Analytics'i kullanarak, mobil site ve uygulamalardaki etkileşimlerin yanı sıra, web destekli mobil cihazlardan (hem ileri teknoloji hem de gelişmiş özellikleri olmayan telefon ve tabletler) yapılan ziyaretleri ölçebilirsiniz. Analytics'ten elde edeceğiniz bilgilerle mobil ortamdaki görünürlüğünüzü artırmak için aşağıdaki ipuçlarına göz atın.
1. Uygulamanızın toplam değerini ölçmek için Mobil Uygulama Analizi'ni kullanın
İnsanların iletişme, çalışma, oyun oynama şeklini değiştiren mobil ortamın giderek daha fazla benimsenmesinde ve sürekli geliştirilmesinde en büyük rolü mobil uygulamalar oynuyor. Mobil Uygulama Analizi sayesinde, kullanıcıların uygulamayı keşfedip indirdikleri ilk andan, uygulama içindeki satın alma işlemleri ve etkileşimlere kadar, atılan her adımı izleyebilirsiniz. Bu sayede mobil yatırımlar için veriyle desteklenen, daha isabetli kararlar alabilirsiniz. AdMob'la uygulamalarınızdan para kazanmaya ilişkin diğer bilgiler için bu videoyu izleyin.
2. Sunduğunuz kullanıcı deneyiminin her cihazda aynı olmasını sağlayın
Google Analytics mobil raporlarını, Raporlar sekmesindeki Kitle bölümünde bulabilirsiniz. Bu raporlar istatistikleri yere göre gösterir, böylece mobil trafiğin o anki kaynaklarını öğrenebilir ve trafiğin nerede artacağı hakkında veriye dayalı tahminlerde bulunabilirsiniz. Sitenize trafik getiren cihazlar, hemen çıkma oranları ve ziyaret süresi gibi temel bilgiler ve metrikler sayesinde web sitenizi ziyaretçilere her ortamda (tabletler, masaüstü bilgisayarlar ve küçük ekranlı akıllı telefonlarda) ihtiyaç duydukları özellikleri sağlayacak şekilde tasarlayabilirsiniz.
3. Farklı cihazlar için farklı stratejileri göz önünde bulundurun ve mobil ortamda para kazanmaya ilişkin hedefler belirleyin
Mobil stratejileri belirleyen kurallar yoktur, ancak mobil sitelerin başarılı olması için açık şekilde tanımlanmış hedefler gerekir. Örneğin, hedefleriniz etkileşim ve ziyaretlerle ilgili olabilir. Yere özgü bir içeriğiniz varsa, mobil ortamda sunduklarınıza yerel öğeler katmak isteyebilirsiniz. Site hedefleriniz, kullanıcılarınızın ihtiyaçlarıyla uyumlu olmalıdır. Google Analytics mobil raporları, ziyaretçileri sitenizi ziyaret etmek için mobil cihaz kullanıp kullanmadıklarına göre ayıran bir döküm sağlar. Bu bilgileri, çoklu ekran stratejinizi şekillendirmek için kullanın. İleri teknoloji cihazlara sahip kullanıcılar için tasarlanmış bir mobil siteye reklam yerleştirmek istiyorsanız, reklam birimlerini İçerik için AdSense ile oluşturun.
Mobil ortamdaki görünürlüğünüzü optimize etmenize yardımcı olmak için, Temel Mobil Ortam Metrikleri Gösterge Tablosu'nu oluşturduk. Bu tabloyu indirdikten sonra, hangi profili içe aktarmak istediğinizi seçmeniz yeterlidir. Analytics hesabınızdaki Raporlar sekmesinde bulunan "Gösterge tabloları"nı tıklayarak bu gösterge tablosuna istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
Bu blog yazısı kapsamındaki konular hakkında herhangi bir sorunuz varsa, bu formu doldurarak bizimle paylaşabilirsiniz. Bu serinin sonunda, biz en sık sorulan soruların cevapları ile bir video kaydetmek olacak ve 12 Mart'ta Google+ paylaşabilirsiniz. Önümüzdeki hafta blog dizimizde, Analytics'in sağladığı bilgilerle kullanıcı bağlılığını nasıl artırabileğinize değineceğiz.
.
Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder