Analytics blog dizisinin dördüncü haftasına hoş geldiniz. Bu bölümde, kullanıcı deneyimini Google Analytics'le nasıl geliştirebileceğinize göz atacağız. Google Analytics size, halihazırdaki kullanıcı deneyimini ve siteye gelen trafiğin sosyal medyadan nasıl etkilendiğini anlamanız için gereken bilgileri sağlar. Aşağıda belirtilen raporları inceleyerek, site hızının kullanıcı deneyimini iyileştirmekteki önemini, en fazla AdSense geliri sağlayan sayfaların nasıl saptanacağını ve sosyal medyanın site hedefleri üzerindeki etkisini ölçerek sosyal medya stratejisini nasıl hassaslaştıracağınızı anlayabilirsiniz.
1. Site hızını artırarak daha iyi bir kullanıcı deneyimini sunun
Daha hızlı yüklenen sayfalar daha iyi bir kullanıcı deneyimi ve daha fazla dönüşüm sağlar. Google Analytics'teki Site Hızı raporları, sitenizdeki sayfaların hızı hakkında, kullanıcı deneyimine dayanan ayrıntılı veriler sunar. Sayfa yüklenme sürelerini ortalamanın altında tutarak sitenizi farklılaştırabilirsiniz. PageSpeed ürünlerini kullanarak sitenizi analiz edip hızlandırabilir ve bunun sonucunda elde edilen iyileşmeyi Site Hızı raporlarında görebilirsiniz.
2. En fazla kazancı hangi sayfaların getirdiğini saptamak için AdSense Sayfaları raporunu kullanın
AdSense Sayfaları raporu, sitedeki hangi sayfaların AdSense gelirine en fazla katkıyı sağladığına ilişkin veriler sunar. Bu verilerden elde edeceğiniz bilgilerle, iyi performans gösteren sayfalardaki başarılı uygulamaları sitenizin diğer bölümlerinde de kullanabilirsiniz.
3. Sosyal medya stratejinizi hassaslaştırmak için Sosyal Medya Trafik Kaynakları raporunu kullanın
Sosyal medyada ilgi çekmek; kitle oluşturmak ve bu kitlenin bağlılığını ve etkileşimini sürdürmek açısından çok önemlidir. Google Analytics'teki sosyal medya raporları, sosyal medyanın işletme hedefleri ve dönüşümler üzerindeki etkisini ölçmenize yardımcı olur. Bu raporla, sosyal medya kanallarının sitenize getirdiği ziyaretçilerin sayısını izleyebilir, dönüşümleri ve AdSense gelirini izleyerek bu kanalların değerini ölçebilir ve sunduğunuz içeriğin sosyal ağlarda nasıl paylaşıldığını inceleyebilirsiniz. Sosyal medya raporlarını Google Analytics'teki Edinme bölümünde bulabilirsiniz.
Sitenizdeki kullanıcı deneyimini anlamanıza yardımcı olmak için, Sosyal Medya Gösterge Tablosu ve Site Hızı Gösterge Tablosu'nu oluşturduk. Bu tabloları indirdikten sonra, hangi profili içe aktarmak istediğinizi seçmeniz yeterlidir. Analytics hesabınızdaki Raporlar sekmesinde bulunan "Gösterge tabloları"nı tıklayarak bu gösterge tablolarına istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Özel optimizasyon önerileri almak için, Hesap uzmanı veri paylaşımı ayarının yanı sıra, AdSense e-posta tercihleri bölümünden, yardım ve performans önerileri içeren e-postaları almak istediğinizi belirten ayarı etkinleştirmeyi unutmayın.
Bu blog yazısı kapsamındaki konular hakkında herhangi bir sorunuz varsa, bu formu doldurarak bizimle paylaşabilirsiniz. Bu serinin sonunda, biz en sık sorulan soruların cevapları ile bir video kaydetmek olacak ve 12 Mart'ta Google+ paylaşabilirsiniz. Bu yazı dizisinin son bölümünü yayınlayacağımız önümüzdeki Çarşamba günü, Google Analytics'in sitenizdeki dönüşümleri artırmaya nasıl yardımcı olabileceğini ele alacağız.
Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı
1. Site hızını artırarak daha iyi bir kullanıcı deneyimini sunun
Daha hızlı yüklenen sayfalar daha iyi bir kullanıcı deneyimi ve daha fazla dönüşüm sağlar. Google Analytics'teki Site Hızı raporları, sitenizdeki sayfaların hızı hakkında, kullanıcı deneyimine dayanan ayrıntılı veriler sunar. Sayfa yüklenme sürelerini ortalamanın altında tutarak sitenizi farklılaştırabilirsiniz. PageSpeed ürünlerini kullanarak sitenizi analiz edip hızlandırabilir ve bunun sonucunda elde edilen iyileşmeyi Site Hızı raporlarında görebilirsiniz.
2. En fazla kazancı hangi sayfaların getirdiğini saptamak için AdSense Sayfaları raporunu kullanın
AdSense Sayfaları raporu, sitedeki hangi sayfaların AdSense gelirine en fazla katkıyı sağladığına ilişkin veriler sunar. Bu verilerden elde edeceğiniz bilgilerle, iyi performans gösteren sayfalardaki başarılı uygulamaları sitenizin diğer bölümlerinde de kullanabilirsiniz.
3. Sosyal medya stratejinizi hassaslaştırmak için Sosyal Medya Trafik Kaynakları raporunu kullanın
Sosyal medyada ilgi çekmek; kitle oluşturmak ve bu kitlenin bağlılığını ve etkileşimini sürdürmek açısından çok önemlidir. Google Analytics'teki sosyal medya raporları, sosyal medyanın işletme hedefleri ve dönüşümler üzerindeki etkisini ölçmenize yardımcı olur. Bu raporla, sosyal medya kanallarının sitenize getirdiği ziyaretçilerin sayısını izleyebilir, dönüşümleri ve AdSense gelirini izleyerek bu kanalların değerini ölçebilir ve sunduğunuz içeriğin sosyal ağlarda nasıl paylaşıldığını inceleyebilirsiniz. Sosyal medya raporlarını Google Analytics'teki Edinme bölümünde bulabilirsiniz.
Sitenizdeki kullanıcı deneyimini anlamanıza yardımcı olmak için, Sosyal Medya Gösterge Tablosu ve Site Hızı Gösterge Tablosu'nu oluşturduk. Bu tabloları indirdikten sonra, hangi profili içe aktarmak istediğinizi seçmeniz yeterlidir. Analytics hesabınızdaki Raporlar sekmesinde bulunan "Gösterge tabloları"nı tıklayarak bu gösterge tablolarına istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Özel optimizasyon önerileri almak için, Hesap uzmanı veri paylaşımı ayarının yanı sıra, AdSense e-posta tercihleri bölümünden, yardım ve performans önerileri içeren e-postaları almak istediğinizi belirten ayarı etkinleştirmeyi unutmayın.
Bu blog yazısı kapsamındaki konular hakkında herhangi bir sorunuz varsa, bu formu doldurarak bizimle paylaşabilirsiniz. Bu serinin sonunda, biz en sık sorulan soruların cevapları ile bir video kaydetmek olacak ve 12 Mart'ta Google+ paylaşabilirsiniz. Bu yazı dizisinin son bölümünü yayınlayacağımız önümüzdeki Çarşamba günü, Google Analytics'in sitenizdeki dönüşümleri artırmaya nasıl yardımcı olabileceğini ele alacağız.
Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder