CrowdGather, geniş forumlar ağının tamamındaki performansı verimli bir şekilde izlemek ve yükseltmek için yeni AdSense arayüzünü kullanıyor.
CrowdGather, on binlerce çevrimiçi topluluktan oluşan herkese açık, önde gelen bir çevrimiçi forumlar ağıdır. CrowdGather'ın CEO'su Sanjay Sabnani, kısa bir süre önce yaptığımız görüşmede bizimle, sitenin öyküsünü ve performansı izlemek ve yükseltmek için yeni AdSense arayüzünü kullanmayla ilgili bazı ipuçlarını paylaştı.
Inside AdSense: Bize sitenizin nasıl ortaya çıktığını anlatın.
Sanjay Sabnani: 2002 yılında, bilgisayar oyuncularının takıldığı, konu sınırlaması olmadan mizaha yer veren ilk forumum GenMay.com'u (General Mayhem'in kısaltması) aldım. General Mayhem epey hızlı büyüdü ve başka forumları da almaya başladım. Bir yıl sonra bu süreç CrowdGather'ı ortaya çıkardı. CrowdGather'a şu anda, ayda 5 milyon benzersiz ziyaretçi geliyor ve barındırılan Lefora ve FreeForums.org forum sitelerinin de içinde olduğu on binlerce toplulukta ayda 90 milyon sayfa görüntüleme işlemi gerçekleşiyor.
IA: AdSense'in işinizde oynadığı rol nedir?
SS: Google AdSense'i GenMay.com'da başından beri kullandım, CrowdGather ağının tamamında ise ağ kurulduğu andan itibaren kullanmaya başladım. AdSense, gerçekten anladığımı ve uygulayabildiğimi fark ettiğim ilk reklam ağı oldu ve para kazanmaya başlamanın çok kolay bir yolu haline geldi. Bugünlerde, AdSense bizim için temel bir bileşen oluşturuyor ve AdSense'i ağımızın tamamında optimize etme çalışmaları yapmaktayız. Birlikte çalıştığımız, içeriğe dayalı hizmet veren tüm iş ortakları arasında AdSense'in alaka düzeyi en yüksek reklamları görüntülediğini saptadık. Forumlar metin açısından çok zengin, reklamlar ise çok alakalı olduğundan AdSense çok iyi dönüşüm sağlıyor.
IA: Anladığım kadarıyla yeni AdSense arayüzünü kısa bir süre önce kullanmaya başladınız. Yeni arayüzde neyi beğeniyorsunuz?
SS: Yeni arayüz, CrowdGather ağında her şeyin yolunda gitmesini sağlamaya yönelik bir izleme sistemi gibi. On binlerce çevrimiçi topluluktan oluşan CrowdGather gibi bir ağ açısından, ayrıntılı performans raporları tek tek sitelerin performansını izlemek için önemli araçlardır. Her zaman, belirli bir sitenin ağın geri kalanından farklı hareket edip etmediğini görmeye çalışıyoruz. Yeni arayüzle, trafiği tek tek alt alanlar düzeyine kadar izleyebiliyoruz. Bu, bizim için değerli bir veri oluşturuyor, çünkü daha önce her şey genel olarak etkin BGBM altında toplanıyordu.
Daha hızlı sağlanan geri bildirimi temel alarak, ağımızın tamamındaki AdSense birimlerinin genel konumlanışlarını ve yerleşimlerini daha hızlı düzenleyebildik. Daha önce, belirli bir topluluktaki belirli bir yerin iyi performans gösterip göstermediğine karar vermek için birkaç haftaya ait toplam verilere bakıyorduk. Artık, test etmek için çok daha hızlı değişiklik yapabiliyor ve daha çabuk geri bildirim alabiliyoruz.
IA: Toparlamak gerekirse, diğer yayıncılara yeni arayüzle ilgili ne söylerdiniz?
SS: Tüm bu verileri daha hızlı görebiliyoruz ve gelirlerin ne yönde değiştiğini saptamak için haftanın genel bir görünümünü elde edebiliyoruz. Yeni arayüz AdSense'i rutin analizlerimizin daha büyük bir parçası haline getirdi.
Yeni AdSense arayüzünün, hesabınızı yönetmeye ve izlemeye daha az zaman harcamanıza nasıl yardımcı olduğunu görmek istiyorsanız, hesabınızda oturum açıp yeni arayüze geçebilirsiniz (yeni arayüze, üst köşedeki "Yeni AdSense arayüzünü deneyin" bağlantısından ulaşabilirsiniz). Yeni raporlama işleviyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için
Gönderen: Meredith Blackwell - Inside AdSense ekibi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder