Sitenizde görünen AdWords reklamlarının alt köşesinde, genişlediğinde "Google Reklamları" etiketine dönüşen özel bir "i" simgesinin bulunduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bu etiketi tıklayan kullanıcılar, çevrimiçi reklamcılıkla ve gördükleri reklamlarla ilgili daha fazla bilgi edindikleri bir sayfaya yönlendirilir. Kullanıcılara, gördükleri reklamlarla ilgili net bilgi vermek Google ve genelde çevrimiçi reklamcılık sektöründeki birçokları için büyük önceliğe sahiptir.
Esas olarak İngilizce dilindeki sitelerde, reklamlarda yer verdiğimiz bilgi simgemizi, genişlediğinde "AdChoices" etiketine dönüşen yeni bir simgeyle değiştirdik. Bu bildirimler çevrimiçi reklamcılık sektörünün Davranışa Dayalı Çevrimiçi Reklamcılık için Özdenetim Programı tarafından, kullanıcılara gördükleri reklamlarla ilgili daha proaktif bir şekilde bilgi vermek ve seçenek sunmak amacıyla geliştirildi. Reklamverene bağlı olarak bu simge arada sırada diğer dillerdeki sayfalarda görünebilir.
Bu, "AdChoices" etiketinin şimdiye kadarki en yaygın, tek seferde gerçekleştirilen lansmanı olacak. Sektördeki başkalarının da benzer biçimde bunu benimsemesi bizi teşvik ediyor. Diğer dillerde ve ülkelerde de şeffaflığı ve denetimi artırmanın yollarını araştırıyoruz.
Tıpkı daha önce olduğu gibi "AdChoices" etiketini tıklayan kullanıcılar, çevrimiçi reklamcılıkla ve kısa bir süre önce gördükleri reklamlarla ilgili daha fazla bilgi edinebilecekleri bir sayfaya yönlendirilecek. Bu sayfada, kullanıcıların gördükleri, ilgi alanına dayalı reklamların türlerini kontrol edebilecekleri Reklam Tercihleri Yöneticisi'ne bir bağlantı da yer alacak. Bu yeni simge ve etiket üzerinde yaptığımız testler, reklam performansı üzerinde herhangi bir etkilerinin olmaması gerektiğini göstermiştir. Bu güncellemenin kullanıcılara, gördükleri reklamları daha iyi anlamaları için yardımcı olacağını düşünüyoruz ve bu etiketin sektörün tamamında yaygın bir şekilde benimsendiğini görmeyi umuyoruz.
Gönderen: Özge Kökçü - Inside AdSense Ekibi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder