Kısa bir giriş yapmak gerekirse, Reklam Trafiği Kalitesi ekibi olarak sorumluluğumuz, Google'ın reklam ağındaki trafiği izlemek ve reklamverenlerin geçersiz tıklamalar için ödeme yapmasını önlemektir. Kısa bir süre önce, hem reklamverenlerin hem de yayıncıların geçersiz tıklamalarla ilgili daha fazla bilgi edinmeleri için tasarlanmış kapsamlı bir site olan Reklam Trafiği Kalitesi Kaynak Merkezi'ni kullanıma sunduk. Bu site ayrıca, geçersiz tıklamalarla ilgili bilgi edinmenize ve başarılı bir AdWords veya AdSense hesabına sahip olmanıza yardımcı olacak çeşitli kaynakları da bir araya getirmektedir. Kaynak merkezinin şu anda yalnızca İngilizce olarak hizmet verdiğini, ancak kısa süre içinde tüm dillerde kullanıma sunulacağını bilmenizi isteriz.
Şimdi, yayıncılarımızın, hakkında en sık soru sorduğu en önemli 5 konuya ve ekibimizin vereceği bazı bilgilere geçebiliriz:
1) Reklam trafiğinizi izlemeSitenizin trafiğini izlemek ve geçersiz etkinliğe maruz kalmasını önlemek için yapabileceğiniz ve yapmanız gereken pek çok şey vardır. Tüm önerilerimizi ve en iyi uygulamalarımızı Yardım Merkezimizde listelenmiş halde bulabilirsiniz. Şüpheli bir durumu bildirmek isterseniz, bu formu kullanarak istediğiniz zaman bize ulaşabilirsiniz.
2) Kazançları reklamverenlere aktarmaGeçersiz tıklama etkinliğini izleyerek reklamverenlerimizin menfaatlerini korumak, ağı kullanıcıların, yayıncıların ve reklamverenlerin hep birlikte ilerleyip başarılı olabileceği dengeli bir ekosistem halinde tutmak için çaba gösterirken izlediğimiz temel yollardan biridir. Reklamcılık ortamımızın bütünlüğünü korumak için, Devre Dışı Bırakılmış Hesap SSS'si sayfamızda belirtildiği gibi, devre dışı bırakılmış AdSense hesaplarından elde edilen kazançları bu durumdan etkilenen reklamverenlere aktarıyoruz.
3) Mekanizmalarımız eğilimleri saptıyorGoogle, bir AdWords reklamına yapılan her bir tıklamayı incelemek için gerçek zamanlı saptama ve filtreleme sistemleri kullanır. Her tıklama için, tıklamanın gerçekleştiği saat, yinelenen tıklamalar ve diğer çeşitli tıklama düzenleri de dahil çok sayıda veriye bakarız. Bunun ardından sistemimiz, geçersiz olabilecek tıklamaları hesap raporlarınıza ulaşmadan ayırmak ve filtreleyerek dışarıda bırakmak için bu faktörleri analiz eder. Mühendislerimiz izleme teknolojimizi sürekli iyileştirmekte, filtrelerimizi geliştirmekte ve sayısı giderek artan bir dizi işareti incelemektedir.
Otomatik tıklama koruma tekniklerimize ek olarak, geçersiz tıklamaları tek tek incelemek için özel araçlar ve teknikler kullanan bir ekibimiz bulunmaktadır. Sistemimiz, geçersiz olabilecek tıklamalar tespit ettiğinde, bu ekibin bir üyesi, geçersiz olabilecek tıklamaların kaynağıyla ilgili önemli bilgiler toplamak için bu durumdan etkilenen hesabı inceler.
4) Sabotajı nasıl saptarız?Bazı yayıncıların "tıklama bombardımanı" olarak adlandırdığı sabotaj, üçüncü taraflarca bir yayıncının reklamlarında, onun haberi veya izni olmadan geçersiz etkinlik gerçekleştirme eylemidir. Bu konu forumlarımızda ve bize gönderilen sorularda sık sık dile getirilse de, tıklama bombardımanının, geçersiz etkinliğin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturduğunu saptadık. 3 numaralı maddede belirtildiği gibi, bu sabotaj düzenlerini saptamak ve geçersiz olarak filtrelemek için saptama sistemlerimizi sürekli geliştiriyoruz. Hedefimiz, ağı büyütürken aynı zamanda herkes için güvenli ve keyifli bir ortam olmasını da sağlamak olduğundan, hem yayıncılarımızı hem de reklamverenlerimizi korumaya kararlıyız.
5) Hesabınızın yanlışlıkla devre dışı bırakıldığına inanıyorsanız bize ulaşabilirsinizKarşılaşabileceğiniz sorunları çözmek için sizinle birlikte çalışmak ve size mümkün olduğunca fazla kaynak sağlamak istiyoruz. Hesabınız devre dışı bırakıldıysa ve bu kararın hatalı olduğuna inanıyorsanız, hesabınızda ilgili süreci izleyerek bu karara itiraz edebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Yardım Merkezimize bakabilirsiniz.
Gönderen: Reklam Trafiği Kalitesi Ekibi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder