Yayıncılarımızdan çoğunun düzenli olarak AdSense ve DoubleClick for Publishers (DFP) Small Business da dahil olmak üzere birden çok Google ürününü kullandığını biliyoruz. Ürünlerimiz arasındaki tüm etkileşimlerin, zamandan tasarruf etmenize ve verimliliğinizi artırmanıza yardımcı olacak sorunsuz bir deneyim oluşturmasını sağlamak en büyük önceliklerimizden biridir. Yayıncılara yönelik tüm ürünlerimizde performansı raporlama şeklimizi daha uyumlu hale getirmek ve doğruluğu artırmak için, belirli verilerin AdSense hesaplarında gösterilme şeklini güncelliyoruz.
Bildiğiniz gibi, her ayın sonundaki kazançlarınız, şu anda kazançlarınızdan geçersiz etkinlikler düşüldükten sonraki tutarı yansıtmaktadır. Bu, en başından beri, reklamverenlerin bu tür etkinlikler için ücretlendirilmemesini sağlamak üzere attığımız bir adımdır. Ancak, bu etkinliklerle ilişkili tıklamalar ve gösterimler, şimdiye kadar AdSense performans raporlarınızda gösterilmeye devam ediyordu. 1 Mayıs'tan itibaren, bu tutarsızlığı ortadan kaldırmak ve size en doğru raporları sunmak için geçersiz etkinliklerle ilişkili bu tıklamaları ve gösterimleri kaldıracağız.
Peki, bunun AdSense hesabınız için anlamı nedir? Her şeyden önce, bu değişiklik kazançlarınızı hiçbir şekilde etkilemeyecektir. Çoğu durumda, raporlarınızdan geçersiz etkinlikleri çıkardığımız için tıklama ve gösterim sayılarının biraz azaldığını görebilirsiniz. Bu durum, TBM ve BGBG'de küçük bir artışa yol açar. Artık raporlarınızda göstermeyeceğimiz tıklamalar ve gösterimler, yanlışlıkla yapılan tıklamalar gibi etkinlikleri içerir. Bu nedenle, TO (tıklama oranı) gibi metrikleriniz, sitenizin performansını daha doğru bir şekilde yansıtacaktır. Ayrıca, diğer araçları kullanarak kendi kendinize ölçtüğünüz hesap istatistiklerinizle karşılaştırıldığında, AdSense raporlarında daha belirgin bir fark görebilirsiniz. Bu değişikliğin, geçersiz etkinlikleri izleme şeklimizi de etkilemeyeceğini lütfen unutmayın.
Web sitenizi bu tür etkinliklerden koruma yolları konusunda güncel bilgiler edinmenizi önerdiğimizi hatırlatmak isteriz.Yardım Merkezimizde bu konuyla ilgili birçok kaynak yer almaktadır. Son olarak, 1 Mayıs'tan önceki raporların bu değişiklikten etkilenmeyeceğini bilmenizi isteriz.
Gönderen: Matt Goodridge - AdSense Ürün Yöneticisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder