nanapi.jp, gündelik yaşam için faydalı ipuçları sunan bir sitedir. Sitede, aşk meseleleriyle ilgili tüyolardan web hizmetlerinin nasıl kullanılacağına kadar, herkes için her türlü öneri mevcut.
Kısa bir süre önce nanapi, AdSense'i kullanmaya başladı ve düzenli bir gelir artışı yakaladı. Şirketin CEO'su Furukawa ve Reklam Direktörü Saito ile görüştük ve kendilerine AdSense'le ilgili deneyimlerini sorduk.
Inside AdSense (IA): Bize nanapi'nin tarihçesinden ve sitenizi nasıl kurduğunuzdan bahseder misiniz?
nanapi'yi 2009'un Eylül ayında kurduk. Kullanıcıların gündelik yaşamla ilgili ipuçları bulabilecekleri bilgilendirici bir siteye ihtiyaç olduğunu fark ettik ve çeşitli konularda makalelerin hazırlandığı böyle bir sitede hizmet sunmaya karar verdik.
Başlangıçta yalnızca masaüstü bilgisayarlara yönelik sitede hizmet sunarken artık akıllı telefonlara yönelik mobil sitede de hizmet sunuyoruz. 2012 yılının Ağustos ayı itibarıyla, sitemiz ayda 42 milyon sayfa görüntüleme alıyor ve 9 milyon benzersiz kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor. Masaüstü bilgisayarlara yönelik sitedeki benzersiz kullanıcı sayısı daha fazla olduğu halde akıllı telefonlara yönelik sitedeki sayfa görüntüleme sayısı daha fazla.
IA: AdSense'i kullanmaya nasıl ve neden başladınız?
Siteyi ilk kurduğumuzda, öncelikle kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmak istediğimiz için reklam kabul etmemeye karar vermiştik. Aylık ziyaretçi sayımız 10 milyona ulaştıktan sonra, sitenin sağ üst köşesine bir orta boy dikdörtgen (300x250) reklam birimi yerleştirdik. Bunun sonucunda, beklediğimizden daha yüksek gelir elde ettik.
Reklamların kalitesi ve bu reklamların sitemizin içeriğiyle son derece uyumlu olması bizi şaşırttı. Reklamların sitemizin tasarımına veya kullanışlılığına zarar verebileceği yönünde endişelerimiz vardı ancak uygulama sonrasında düşüncelerimiz değişti. Bu nedenle, AdSense'i daha fazla kullanmaya karar verdik.
IA: AdSense'i uyguladıktan sonra nasıl sonuçlar aldınız?
Nisan 2012'deki deneme yayınının ardından AdSense'i daha fazla kullanmaya başladık. Açık söylemek gerekirse, başka bir reklam ağından AdSense'e geçiş yaptık ve sayfa başına reklam sayısını artırdık. Gelirimiz sadece üç ayda on kattan fazla arttı!
nanapi'de birçok konuya yer verdiğimiz için alakalı reklamlar göstermek zor olabiliyor ancak AdSense'in içeriğe dayalı hedeflemesi sayesinde, alakalı reklamlar otomatik olarak gösteriliyor. Kullanıcılar harekete geçmeden önce nanapi'yi ziyaret ediyor. Dolayısıyla, ziyaretçilerimizin siteden ayrılmadan önce alakalı reklamları tıklamaları son derece doğal. Bu tür kullanıcı davranışına yönelik olarak makalelerimizin altında 336x280 boyutundaki reklamlara yer verdik.
IA: Google AdSense'i uyguladıktan sonra herhangi bir sorunla karşılaştınız mı?
AdSense'i uygularken veya kurarken hiç zorlanmadık. AdSense'in hesap arayüzünün kullanımı, önceden kullandığımız reklam ağına kıyasla daha kolay. AdSense'i akıllı telefonlara yönelik sitemizde de çok kolay bir şekilde uyguladık. Aynen masaüstü site için yaptığımız gibi, reklam kodunu hesap arayüzünden kopyalayıp yapıştırdık. AdSense'in, platform bazında performansı kontrol etmemize olanak vermesi de çok iyi bir özellik.
Kaynaklara gelince, AdSense'i yönetmek için yalnızca tek bir kişi yeterli oluyor. Hesap arayüzünün kullanımı çok kolay. Örneğin, bir reklam biçimini değiştirmekle ilgili deneme yaparken, seçtiğimiz reklam biçiminin performansını anında kontrol edebiliyoruz.
Reklamların web sitemizin kullanışlılığını azaltacağı yönünde endişelerimiz vardı. Ancak, reklamların kalitesi çok iyi çıktı ve endişelenmemize gerek kalmadı. Reklamlar içeriğimizle uyumlu olduğu için, sitemizdeki bilgileri destekliyorlar. Dolayısıyla, kullanıcılarımızdan tek bir şikayet bile almadık.
IA: Bize gelecekle ilgili planlarınızdan bahseder misiniz?
Sitemize daha da fazla makale eklemeyi planlıyoruz. Hedefimiz kullanıcıları şöyle düşündürmek: "nanapi'de akla gelebilecek her sorunun yanıtını bulabilirsiniz." Reklamlar bakımından, reklam birimlerimizi daha kolay bir şekilde yönetmek için DoubleClick for Publishers'ı (DFP) kullanmayı düşünüyoruz.
Gönderen: Ayaka Sakakibara - Stratejik İş Ortağı Yöneticisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder