Kazançlarınızı kontrol etme, temel raporlara göz atma veya uyarıları görüntüleme işlemlerini hızlı bir şekilde yapmak mı istiyorsunuz? Mobil arayüzümüzü kullanarak hemen AdSense'te oturum açın.

Bu Yazı Faydalı Olmadıysa Alttaki Arama Kutusunu Kullanarak Tekrar Arama Yapabilirsin

Google Analytics'in sağladığı bilgilerle dönüşümleri artırın 5/6

Google Analytics hakkındaki blog dizisinin son bölümüne hoş geldiniz. Bugün, Analytics raporlarını kullanarak sitenizde gerçekleşen dönüşümleri artırmanın yolları üzerinde duracağız. Bir e-ticaret yayıncısı, ziyaretçilerin amacı ve reklam yatırımının nereye yapılacağı gibi konularda fikir sahibi olabilmek için öncelikle sitedeki dönüşümleri neyin sağladığını anlamalıdır. Aşağıdaki raporlar, sayfa değerlerini hesaplama, dönüşümleri izleme ve ziyaretçinin amacı hakkında fikir edinme konularında yardımcı olur.

1. Hangi sayfaların dönüşüm ve gelir sağladığını anlamak için sayfa değerlerini hesaplayın



Sayfa Değeri, sitenizde hangi sayfaların dönüşüm ve gelir sağladığını daha iyi anlamanıza yardımcı olabilecek tek bir sayıdır. Sayfa Değeri yüksek olan sayfalar, Sayfa Değeri düşük olan sayfalardan daha etkilidir. Örneğin, e-ticaret yayıncıları genellikle sitelerindeki en değerli sayfaların ödeme sayfaları olduğunu görecektir. Dönüşüm sağlamadan önce her kullanıcının ödeme sayfalarını görüntülemesi gerektiğinden bu tür bir sonuçla karşılaşmak çok mantıklıdır. Çok trafik (sayfa görüntüleme sayısı) aldığı halde Sayfa Değeri düşük olan sayfalar olup olmadığına bakın. Bu sayfalar neden dönüşüm getirmemektedir? Veya getirmeleri gerekir mi? Bu sorulardan bazılarını cevaplamak için işe Site İçeriği > Tüm Sayfalar raporundaki Sayfa Değeri sütununu inceleyerek başlayın.


2. Dönüşümleri daha iyi izlemek için Çok Kanallı Dönüşüm Hunisi Raporunu kullanın



Google Analytics'teki Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri farklı dijital medya türlerindeki etkileşimleri görmenizi sağlar ve satış ve dönüşüm oluşturmak için bu kanalların birlikte nasıl çalıştığını gösterir. Dönüşüm Hunileri makro (ör. kullanılacak kanallar) ve mikro (ör. kullanılacak anahar kelimeler ve reklam yerleşimleri) düzeydeki reklam yatırımları hakkında vereceğiniz önemli pazarlama kararlarında da size yardımcı olur. Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri raporlarını Google Analytics'teki Dönüşümler bölümünde bulabilirsiniz.



3. Ziyaretçi amacı hakkında bilgi edinmek için Site Arama raporunu kullanın 



Google Analytics Site Arama raporları, kullanıcıların sitenizdeki arama motorunu nasıl kullandığına ilişkin kapsamlı veri sağlar. Bu raporla, kullanıcıların sitenize geldikten sonra yaptıkları ilk aramaları, daha sonra bu aramayı nasıl hassaslaştırdıklarını, arama eğilimlerini, hangi sayfalardan arama yaptıklarını, sonuçta nereye gittiklerini ve dönüşüm korelasyonunu görebilirsiniz. Kullanıcıların sitenizdeki arama kutusunu nasıl kullandıkları izlenerek ziyaretçi amacı hakkında önemli bilgiler elde edilebilir. Site Arama raporlarını Google Analytics'teki Davranış bölümünde bulabilirsiniz. Sitenizde henüz bir arama kutusu kullanmıyorsanız, Google Özel Arama Motoru'na göz atın.

Sayfa değerlerini ve dönüşümleri anlamanıza yardımcı olmak için, İçerik Değerlendirme Gösterge Tablosu'nu oluşturduk. Bu tabloyu indirdikten sonra, hangi profili içe aktarmak istediğinizi seçmeniz yeterlidir. Bu gösterge tablosuna "Özelleştirme" sekmesini tıklayarak istediğiniz zaman erişebilirsiniz.

Böylece Google Analytics yazı dizisinin sonuna geldik. Son beş haftadır bizimle birlikte olduğunuz için teşekkür ederiz. Umarız, bu dizide önerilen raporları ve özel gösterge tablolarını deneme fırsatı bulmuşsunuzdur. Bu blog yazısı kapsamındaki konularda herhangi bir soru göndermek için unutmayın. Biz üst soruları yanıtlayan yakında bir video paylaşacağım.

Gönderen: Cemal Büyükgökçesu, Google Analytics Uzmanı

Ek Bilgiler
Analytics hesabı nasıl oluşturulur?
AdSense hesabı Analytics hesabına nasıl bağlanır?
Hedeflenmiş öneriler için veri paylaşımı ayarları nasıl düzenlenir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder